Umeå
Unsplash

AB Bostaden - Sök bostad i Umeå

Här hittar du information om hyresvärden AB Bostaden i Umeå och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos AB Bostaden ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter. Välkommen in och läs mer!

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

AB Bostaden Umeå

Bostaden Umeå är ett allmännyttigt bostadsföretag som äger och förvaltar cirka 14 500 lägenheter och korridorsrum i Umeå kommun. Det är den största uthyraren av studentbostäder i Umeå.

Sök bostad hos Bostaden Umeå

För att få en lägenhet hos Bostaden Umeå behöver du registrera dig på deras hemsida. När du gjort det påbörjas din kötid och du kan anmäla intresse för en eller flera bostäder. Det läggs ut lediga bostäder varje vardag och du måste själv anmäla intresse samma dag som lägenheten läggs ut. För att kunna registrera dig måste du ha fyllt 16 år.