familj myser i soffan

Balder

Här hittar du information om privata hyresvärden Balder och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Balder ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om Balder

Balder är en privat hyresvärd som äger och förvaltar omkring 1 300 bostadsfastigheter fördelat på ett tiotal orter i Sverige, samt i Finland och Danmark.

Sök bostad hos Balder

Hyresvärden Balder förmedlar sina lägenheter via bolagets webbsida och den privata bostadsförmedlngstjänsten HomeQ Balder har ingen strikt köprincip men uppger att köpoäng via HomeQ är vägladande för att få ett hyreskontrakt.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Vi är en stark och kunnig organisation som kan hjälpa dig med hyres­förhandlingar, ge juridisk rådgivning och företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Hos oss kan du känna dig trygg med att du får den hjälp du behöver.

Var med och påverka ditt och dina grannars boende genom att gå med i Hyresgäst­föreningen redan idag. Förutom en rad medlemsförmåner får du vår omtyckta tidning Hem & Hyra direkt ner i brevlådan.

Undrar du något om medlemskap eller hur vi på Hyresgäst­föreningen jobbar? Då är du välkommen att kontakta oss på telefon eller mejl så berättar vi mer!

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.