Bilden visar en grå husfasad
Pawel Czerwinski/Unsplash

Balder

Hyr du din bostad hos Balder? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen som alltid finns vid din sida och stöttar dig när du behöver det. Vi är en levande mötesplats för boendefrågor och tillsammans kämpar vi för trygga och säkra samhällen där alla människor har rätt till ett hem. Med engagemang, kunskap och våra medlemmar kan vi skapa gemenskap i bostadsområdena.

Balder – kort historik

Balder äger, förvaltar och utvecklar bostäder i flera av våra nordiska länder och startade sin resa 2005. De tror på att skapa trygga och attraktiva områden där människor ska kunna bo i bra hem. Balder erbjuder hyresrätter genom hela livet och förstår vikten av teamkänsla och gemenskap. Här kan du bo hos ett engagerat bostadsbolag där du vill stanna länge framöver.

Så kan du som bor hos Balder bli medlem

Som hyresgäst i en fastighet som förvaltas av Balder är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi är en stark och kunnig organisation som kan hjälpa dig med hyresförhandlingar, ge juridisk rådgivning och företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Hos oss kan du känna dig trygg med att du får den hjälp du behöver.

Var med och påverka ditt och dina grannars boende genom att gå med i Hyresgästföreningen redan idag. Förutom en rad medlemsförmåner får du vår omtyckta tidning Hem & Hyra direkt ner i brevlådan.

Undrar du något om medlemskap eller hur vi på Hyresgästföreningen jobbar? Då är du välkommen att kontakta oss på telefon eller mejl så berättar vi mer!