Lunds universitet skymning
Karl JK Hedin on Unsplash

AF Bostäder

Hyr du din lägenhet av Stiftelsen AF Bostäder? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om AF Bostäder

Stiftelsen AF Bostäder är ett fristående företag med starka band till studentorganisationen Akademiska Föreningen i Lund. Studentbostadsföretaget förvaltar cirka 6 000 bostäder fördelade på 17 bostadsområden i Lund och är därmed Sveriges största studentbostadsföretag.

Sök bostad hos AF Bostäder

För att söka bostad hos AF Bostäder måste du registrera dig i bostadskön på företagets hemsida. Det kan du göra först efter att ha blivit antagen till minst halvtidsstudier vid Lunds universitet och blivit medlem i Akademiska Föreningen