Västra Storgatan i Kristianstad
Måns Sjödahl

ABK - AB Kristianstadsbyggen

Hyr du din lägenhet av ABK i Kristianstad? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om ABK - AB Kristianstadsbyggen

ABK är Kristianstads kommuns störta bostadsbolag som äger och förvaltar cirka 9 000 bostäder. Bostadsbolaget ägs av Kristianstads Kommunföretag AB och erbjuder bostäder i hela kommunen.

Sök bostad hos ABK

Du behöver registrera dig i bostadskön på ABK:s hemsida för att kunna söka efter lediga lägenheter. Bostadskön fungerar som en intressebank där du samlar en poäng per dag. Den sökande med mest köpoäng blir erbjuden lägenheten. Du måste uppdatera din registrering en gång per kalenderår.