K2A

Här hittar du information om hyresvärden K2A och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos K2A ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om K2A

K2A eller Knaust & Andersson Fastighets AB äger och förvaltar ca 5000 hyreslägenheter med fokus på egen produktion. Bolaget har bostäder i  Stockholm, mälardalen samt universitets och högskoleorter. K2A skriver på sin hemsida att de siktar mot att bli det första klimatpositiva fastighetsbolaget i Sverige.

Sök bostad hos K2A

För att söka boende hos K2A behöver du registrera dig i bostadskön på hemsidan. För att registrera dig behöver du ha fyllt 16 år. Förutsatt att du uppfyller grundläggande krav, exempelvis en årsinkomst som motsvarar tre fånger årshyran, förmedlas bostäderna efter kötid.

Undantag från krav: Bostäder som erhållit statligt investerings­stöd förmedlas enligt allmännyttiga principer - vilket bland annat innebär att man även accepterar försörjningsstöd, bostadsbidrag och bostadstillägg som inkomstgrundande. OBS. K2A förbehåller sig alltid rätten att välja hyresgäst.