Växjö kontor
Hyresgäst­föreningen

Växjö bostadskö

Hyresgäst­föreningen är inte en bostadskö, däremot kan vi ge dig information och stöttning när du söker bostad. Boplats Växjö är den kommunala bostadsförmedlingen för dig som söker boende i Växjö kommun.

Det kostar 100 kronor per år att stå i kö hos Boplats Växjö. För att ställa dig i bostadskön måste du ha fyllt 17 år. Till Boplats Växjö är de två kommunala bostadsbolagen Växjöbostäder AB och Vidingehem AB anslutna.

Ställ dig i kö hos Boplats Växjö här

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgäst­föreningen

Observera att Hyresgäst­föreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgäst­föreningen.

Bli medlem när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgäst­föreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag!