Bilden visar en grå husfasad
Pawel Czerwinski/Unsplash

Uddevalla bostadskö

Hyresgäst­föreningen är inte en bostadskö, däremot kan vi ge dig information och stöttning när du söker bostad. Uddevalla har ingen gemensam bostadskö för privata och allmännyttiga bostadsbolag. Däremot har kommunen samlat en lista på sin hemsida över större hyresvärdar i Uddevalla.

Uddevallahem är en allmännyttig bostadsstiftelse. Med sina omkring 4 700 bostäder är bostadsbolaget Uddevallas största. För att söka bostad hos Uddevallahem behöver du registrera dig i bostadskön på hemsidan. När du har gjort det kan du börja göra intresseanmälningar för lediga lägenheter.

Ställ dig i bostadskö hos Uddevallahem

Här hittar du listan över hyresvärdar i Uddevalla

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgäst­föreningen

Observera att Hyresgäst­föreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgäst­föreningen.

Bli medlem när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgäst­föreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag.