Skövde
Unsplash

Skövde bostadskö

Hyresgäst­föreningen är inte en bostadskö, däremot kan vi ge dig information och stöttning när du söker bostad. Det finns ingen heltäckande bostadskö för både allmännyttiga och privatägda hyresvärdar i Skövde. På Skövde kommuns hemsida finns däremot en lista med kontaktuppgifter till ett urval bostadsförmedlare.

Skövdebostäder ägs av kommunen och är Skövdes största hyresvärd med drygt 5 300 bostäder. För att söka bostad behöver du registrera dig i bostadskön på hemsidan. Du kan ställa dig i kön från det att du fyller 15 år.

Ställ dig i bostadskö hos Skövdebostäder

Här hittar du listan över bostadsförmedlare i Skövde

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgäst­föreningen

Observera att Hyresgäst­föreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgäst­föreningen.

Bli medlem när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgäst­föreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag.