Kristianstad
Unsplash

Kristianstad bostadskö

Kristianstad saknar en gemensam bostadskö för kommunala och privata hyresvärdar. Däremot finns det en lista med kontaktuppgifter till flera bostadsförvaltare på Kristianstads kommuns hemsida.

För att söka bostad hos det kommunala bostadsbolaget ABK behöver du registrera dig på företagets hemsida. Det är kostnadsfritt och du samlar en köpoäng per dag. För att behålla dina köpoäng måste du logga in minst en gång per kalenderår.

Ställ dig i bostadskö hos det kommunala bostadsbolaget AB Kristianstadsbyggen (ABK)

Här hittar du kommunens lista med kontaktuppgifter till samtliga hyresvärdar i Kristianstad

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgästföreningen

Observera att Hyresgästföreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgästföreningen.

Bli medlem när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgästföreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag.