Haninge
Jan Backman

Haninge bostadskö - Bostad i Huddinge

Haninge kommun har ingen gemensam bostadskö för kommunala och privata hyresrätter. Däremot kan du ställa dig i bostadskön i kommunala Haninge Bostäder som är den största hyresvärden i Haninge. Här kan du läsa om hur det funkar.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta till kan du bli medlem hos oss i Hyresgäst­föreningen. Vi finns där för alla som bor i hyresrätt. Vi förhandlar din hyra, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Dessutom får du mängder av rabatter på allt från streamintjänster, biobiljetter till hyrbilar och hotell. Läs mer om medlemskapet här

Sök bostad i Haninge via den kommunala bostadskön

För att söka bostad i Huddinge ska du ställa dig i Haninge kommuns bostadskö
Det är gratis att stå i Haninges bostadskö. För att får en bostad måste du ha fyllt 18 år men du kan registrera dig i kön och samla köpoäng redan när du fyllt 16 år.

Här kan du ställa dig i Haninge Bostäders bostadskö

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgäst­föreningen

Observera att Hyresgäst­föreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgäst­föreningen.