Studiecirkel
Hyresgäst­föreningen

Studiecirklar

Här hittar du material till studiecirklar i olika ämnen. Vi genomför studiecirklar i samarbete med vårt studieförbund ABF. Vill du dra igång en av de här cirklarna eller kanske i ett helt annat ämne? Hör av dig till oss eller till ditt lokala ABF så hjälper vi dig att komma igång. Genom ABF kan du också gå en cirkelledarutbildning om du vill.

hållbar bostadspolitik
iStockphoto

Hållbar stadsutveckling

Hyresgäst­föreningen har i samarbete med ABF tagit fram en studiecirkel som bygger på vår modell för hållbar stadsutveckling – LITA.

LITA står för värdeorden levande, inkluderande, trygg och attraktiv. Studiecirkelns syfte är att utifrån några frågor, till vart och ett av värdeorden, diskutera hållbar stadsutveckling.

Här hittar du studiecirklarna 1-4:

Läs mer om LITA här

Se introduktionsfilmen: Hållbar stadsutveckling
Här hittar du studiehandledning: Hållbar stadsutveckling

Livsberättarcirklar Livsberättarcirklar

Livsberättarcirklar studiematerial

Är du intresserad av att höra andras livsberättelser och dela med dig av din egen?

Detta material från ABF innehåller förslag på frågor som ni kan utgå från i er egna diskussioner i en studiecirkel.

Inget annat material behövs, men säg gärna till er kontakt på ABF om ni vill ha något kompletterande material, till exempel en bok om lokalhistoria.'

Studiehandledning: Livsberättarcirklar