Illustration av ett bostadsområde Text Hjälpredan

Hjälpredan för dig med uppdrag i Norrland

Du har fått eller kommer kanske att få ett förtroende av medlemmarna i ditt område, stadsdel eller ort att jobba med inflytande, trygghet och gemenskap. Att vara förtroendevald i en förening kan kännas både meningsfullt och roligt men det kan även kännas läskigt och svårt! Därför har vi skrivit denna hjälpreda som du kan använda i ditt arbete inom din hyresgäst­förening.

Hjälpredan riktar sig framförallt till dig som är aktiv i en lokal hyresgäst­förening men mycket information gäller även kommunföreningar. I högerspalten hittar du länkar till olika sidor som innehåller tips för lokala hyresgäst­föreningar, men all informaion om just din förening finns inte här. Därför är det viktigt att du har någon i föreningen att fråga om du har funderingar.