Mötesplats
Hyresgäst­föreningen

Ingå i en arbetsgrupp i Norrland

En arbetsgrupp kan du bilda tillsammans med några av dina grannar. Det kan passa bra om du vill utveckla något i bostadsområdet, men tycker att det blir lite formellt att bilda en styrelse.

Tillsammans med dina grannar kan du då jobba med en specifik fråga eller flera. Arbetsgruppen kan till exempel jobba för att förbättra barnens lekplats, genomföra en bussresa för grannarna, ordna en gårdsfest, ordna en fritidsaktivitet och mycket mer.

3 korta om att vara aktiv i arbetsgrupp:
• En möjlighet till nya vänner och gemenskaper
• Ger dig inflytande över ditt boende
• Utvecklar och förbättrar ditt boende

Vi förväntar oss av dig:
• Att du tar ansvar för ditt uppdrag
• Glädje och engagemang
• Lätt för att samarbeta med alla inblandade aktörer, till exempel grannar och bostadsföretaget

Du kan förvänta dig av oss:
• Utbildning
• Stöd från sakkunniga
• En engagerad folkrörelse

Blockerat innehåll.

Jag är intresserad! Hur gör jag nu?

Vad roligt, vi vill gärna ha kontakt med dig. Skicka ett meddelande med dina tankar och frågor till intresseradmedlemnorrland@hyresgastforeningen.se så hör vi av oss till dig.