par promenerar

Uddevallahem

Hyr du din lägenhet av Uddevallahem? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Om Uddevallahem

Uddevallahem är en allmännyttig bostadsstiftelse som ägs av kommunen. Med sina omkring 4 700 lägenheter är bostadsbolaget Uddevallas största.

Sök bostad hos Uddevallahem

För att söka lägenhet hos Uddevallahem behöver du registrera dig i bostadskön på hemsidan. Det kan du göra från den dag du fyllt 16 år, däremot måste du vara 18 år för att få ett eget bostadskontrakt. Alla lediga lägenheter publicera på hemsidan och där kan du göra intresseanmälningar. För att behålla köplatsen behöver du logga in minst en gång per år.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.