Sigtunahem
Patrick Perkins/Unsplash

SigtunaHem - Sök bostad i Sigtuna

Som hyresgäst hos SigtunaHem är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Vi arbetar för allas rätt till ett bra hem och kan hjälpa dig med hyres­förhandlingar och ge juridisk rådgivning när du behöver det.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om SigtunaHem

SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Sigtuna Bostadsförmedling är ett fristående dotterbolag till SigtunaHem och  förmedlar bostäder från såväl oss som andra hyresvärdar. På så sätt blir det fler bostäder att välja på inom Sigtuna kommun.

Sök bostad hos SigtunaHem

Sedan 1 september 2020 har SigtunaHem inte någon egen bostadskö. Deras lägenheter förmedlas via Sigtuna bostadsförmedling