Mölndalsbostäder
Foto: Mölndalsbostäder

Mölndalsbostäder

Hyr du din bostad hos Mölndalsbostäder? Då kan du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och upptäcka alla våra förmåner. Vi är en stark och kunnig organisation som arbetar tillsammans mot trygga boenden där människor och samhälle ska kunna utvecklas.

Mölndalsbostäder – kort historik

Mölndalsbostäder är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Mölndals kommun. Bolaget äger och förvaltar cirka 3900 hyresrätter. Mölndalsbostäder har som mål att alla som bor hos dem ska känna ekonomisk trygghet och delaktighet.

Sök bostad hos Mölndalsbostäder

Mölndalsbostäders lägenheter förmedlas efter kötid via Göteborg Stads bostadsförmedling Boplats Göteborg

Så kan du som bor hos Mölndalsbostäder bli medlem

Som medlem hos Hyresgäst­föreningen kan du vara med och skapa ett bostadssamhälle där man ska ha rätt att bo kvar till rimlig hyra och ha inflytande över sin egen lägenhet. Vi finns när du behöver oss och kan hjälpa till med hyres­förhandlingar och juridisk rådgivning inom allt som rör hyreslagen.

Är du hyresgäst hos Mölndalsbostäder är du varmt välkommen att bli medlem hos oss och vara med och påverka den svenska hyresmarknaden. Förutom en rad medlemsförmåner får du även vår tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året. Ansök om medlemskap redan idag!

Undrar du något om Hyresgäst­föreningen och vår verksamhet? Kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär