Göteborg
Unsplash

Stiftelsen Göteborgs Studentbostäder

Läs om hyresvärden SGS och hur du söker lägenhet där. När flyttat in - bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Kom in så förklarar vi varför det är viktigt!

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Stiftelsen Göteborgs Studentbostäder

Stiftelsen Göteborgs Studentbostäder styrs av Göteborgs universitet, Göteborgs Förenade Studentkårer och kommunpolitiker i Göteborg. Bostadsbolaget äger och förvaltar drygt 8 000 studentbostäder.

Sök bostad hos Göteborgs Studentbostäder

För att söka bostad hos Göteborg Studentbostäder behöver du registrera dig på deras hemsida. Det kan du göra från det år som du fyller 17 år och planerar att studera på Chalmers tekniska högskola eller på Göteborgs Universitet. För att få hyra en lägenhet behöver du aktivt studera minst 15 högskolepoäng per termin.