En husfasad med balkonger
Marie Sjödin/Pixabay

Bostäder Borås

Hyr du din bostad av Bostäder Borås? Då är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner! Vi är en stark och kunnig ideell organisation som kan hjälpa till vid hyresförhandlingar och ge hyresjuridisk rådgivning när du behöver det.

Bostäder Borås

Bostäder Borås grundades redan år 1923 och ägs helt och hållet av Borås stad. Bolaget erbjuder ett stort utbud av bostäder . Deras vision är ”Bästa boendet för Boråsarna”.

Bli medlem i Hyresgästföreningen

Hyresgästföreningen är Sveriges största folkrörelse som kämpar för ett samhälle där alla ska ha möjligheten att skapa sig ett hem. Genom att bli medlem hos oss kan du vara med och påverka boendevillkoren för både dagens och morgondagens hyresgäster. Du är dessutom med och stöttar våra viktiga samarbeten med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt.

Är du hyresgäst hos Bostäder Borås rekommenderas du att bli medlem i Hyresgästföreningen. Förutom en rad förmåner får du även vår populära tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året. Vi finns här för dig när du behöver oss!

Undrar du något om medlemskap eller vår verksamhet? Kontakta oss gärna på telefon 0771-443 443  eller via vårt kontaktformulär