Barnvagn, mamma och  barn med slöja promenerar i Borås

Bostäder i Borås

Här hittar du information om hyresvärden Bostäder i Borås och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Bostäder i Borås ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om hyresvärden Bostäder i Borås

Bostäder i Borås är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Borås stad. Bolaget äger och förvaltar över 6500 lägenheter i Borås kommun.

Sök bostad hos Bostäder i Borås

Bolagets lägenheter förmedlas efter kötid. Vissa lägenheter förmedlas efter "först till kvarn"-princip och "sista minuten" exempelvis studentbostäder. På bolagets hemsida kan du registrera dig som sökande. För att söka bostad behöver du ha fyllt 16 år. För att få ett hyreskontrakt behöver du ha fylllt 18 år. Bostäder i Borås har även särskilda konceptboenden för för personer över 65 år.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Hyresgäst­föreningen är Sveriges största folkrörelse som kämpar för ett samhälle där alla ska ha möjligheten att skapa sig ett hem. Genom att bli medlem hos oss kan du vara med och påverka boendevillkoren för både dagens och morgondagens hyresgäster. Du är dessutom med och stöttar våra viktiga samarbeten med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt.

Är du hyresgäst hos Bostäder Borås rekommenderas du att bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Förutom en rad förmåner får du även vår populära tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året. Vi finns här för dig när du behöver oss!

Undrar du något om medlemskap eller vår verksamhet? Kontakta oss gärna på telefon 0771-443 443  eller via vårt kontaktformulär

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.