Byggarbetsplats

AB Eidar Trollhättans Bostadsbolag

Här hittar du information om Eidar som är Trollhättans kommunala bostadsbolag. Är du hyresgäst du hos Eidar ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om Eidar

Eidar är allmännyttigt bostadsbolag med över 6400 hyresrätter. Bolaget ägs av Trollhättans kommun.

Sök bostad hos Eidar

Eidars hyresrätter förmedlas både via bolagets webbsida För att registrera dig som sökande behöver du ha fyllt 16 år. För att få ett hyreskontrakt behöver du ha fyllt 18 år. Är du mellan 18 och 24 kan du söka ungdomslägenheter, där du har möjlighet att bo kvar även efter du fyllt 25 år. Är du över 65 år har Eidar en särskild kö med bostäder anpassade för äldre.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Är du en av dem som hyr lägenhet av Eidar? Då ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen där du kan vara med och påverka hyresmarknaden för både nuvarande och kommande hyresgäster. Vi kan hjälpa till att förhandla hyror, ge juridisk rådgivning och kan företräda dig vid en eventuell tvist i Hyresnämnden. Som medlem är du även med och stöttar våra samarbeten med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt för en trygg bostadsmiljö.

Ansök om medlemskap hos oss idag och gå med i en av Sveriges största folkrörelser! Förutom flera medlemsförmåner får du vår populära tidning Hem & Hyra direkt i brevlådan åtta gånger om året.

Vid frågor om medlemskap eller Hyresgäst­föreningens verksamhet är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.