Låt Platen vara - skriv under du också!
Mostphotos

Låt Platen vara - stoppa bolagiseringen av bostadsstiftelsen Platen!

Vi på Hyresgäst­föreningen är djupt oroade över varför politikerna vill bolagisera stiftelsen Platen. Många andra kommuner plockar miljoner från sina bostadsbolag. Det kan man inte göra i Motala eftersom Platen är en stiftelse idag. Vi vill se till att bevara Platen för att vara säkra på att hyresgästernas pengar kan användas till underhåll och att bygga nytt!

Vi vill visa Motalas politiker att de måste ta hänsyn till oss hyresgäster, vi tänker inte vara tysta. Redan har över 1 100 underskrifter kommit in, skriv under vår namninsamling du också!

Skriv under för att stoppa bolagiseringen av Platen

Är du intresserad av att veta mer eller engagera dig för att stoppa bolagiseringen av Platen? Vi i Hyresgäst­föreningen Motala/Vadstena driver många frågor som berör oss hyresgäster. Var med du också!

Läs mer om hur du kan engagera dig

Material att skriva ut

Vill du hjälpa till att samla in fler namn? Här finns flygblad och affisch att skriva ut. Varför inte samla in några namn från vänner och bekanta, eller sätta upp en affisch i trapphuset?

Flygblad

Affisch

Du kan också hjälpa till genom att dela sidan eller namninsamlingen i sociala media.