Illustration av ett bostadsområde Text Hjälpredan

Egen ekonomi region Norrland

Lokala hyresgäst­föreningar som har egen ekonomi, det vill säga sköter sin ekonomi via ett eget Swedbank-konto, kan hitta informationsfilmer nedan och mallar i högerspalten.

Informationsfilmer

Swedbankansökningar skickas till admin.norrland@hyresgastforeningen.se

Bank- och kortavgifter

I region Norrland står regionen tillsvidare för bank- och kortavgifter för de lokala hyresgäst­föreningar som har egen ekonomi, det gäller ej kostnader för Swish. Pengarna kommer att dras från föreningens konto i och regionen kommer sedan göra en insättning på motsvarande kostnad till kontot senare under året, med andra ord behöver ni i föreningen inte göra någonting.

Årsmöteskostnad

Kostnader för årsmötet upp till 1000 kronor i lokala hyresgäst­föreningar ska betalas av regionen även om ni har eget bankkonto. Det gör ni enklast genom att skicka fakturan till den vanliga adressen, fakturan kommer då att betalas av regionen.

Hyresgäst­föreningen Reg Norrland

Kund-id HGF1012

106 42 Stockholm

Skicka underlag på inköpet som vanligt till admin.norrland@hyresgastforeningen.se där ni anger att det avser årsmöte och vilket LH.

Se mer info i Hjälpredan.