Förhandlingsuppdraget
Shutterstock

Förhandlingsuppdraget

Vill du vara med och påverka ditt och dina grannars boende, för idag och för framtiden? Se vår film som förklarar förhandlingsuppdraget. Få ett uppdrag genom att delta i din kommuns årsmöte.

Mycket fokus läggs varje år på förhandlingar om hyran. Men Hyresföreningens förhandlingar med hyresvärdarna handlar om så mycket mer än bara hyror och hyreshöjningar. Se filmen och läs foldern om förhandlingsuppdraget på den här sidan.

Tre roliga och viktiga fakta om Hyresgäst­föreningens förhandlingsuppdrag:

• Hyresgäst­föreningen förhandlar hyrorna för 3 miljoner hyresgäster i 1,6 miljoner hyreslägenheter.
  • De som engagerar sig i hyres­förhandlingar kan påverka så mycket mer än hyran. Allt från ett källarrum till stadsdelsutvecklingen till den lokala kommunpolitiken går att förändra.
  • Du kan också vara med! Om du vill engagera dig i hyres­förhandlingar är du varmt välkommen att göra det! I vår region finns ett helt gäng med proffsiga förhandlare som kommer ge dig alla förutsättningar för att påverka det du och dina grannar bryr er om i ert bostadsområde.

Blockerat innehåll.

Jag är intresserad! Hur gör jag nu?

Vad roligt, vi vill gärna ha kontakt med dig. Skicka ett meddelande med dina tankar och frågor till intresseradmedlemmitt@hyresgastforeningen.se så hör vi av oss till dig.