Bilder från regionens aktiviteter
Jessica Collin

Bli en aktiv medlem

Vad trevligt att du hittat hit! Vill du öka gemenskapen och trivseln i ditt bostadsområde? Vill du ha rimliga hyror och trygghet för dig och dina grannar, för idag och för framtiden? Vi hjälper dig gärna på den resan.

Hyresgäst­föreningen jobbar för att alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande i sitt boende så att det blir roligt att bo i sitt bostadsområde. Att vara engagerad hos oss ger dig nya vänner, gemenskap, kunskap och inflytande över ditt boende.

Vad brinner du lite extra för?

Det är du som hyresgäst som vet bäst hur det är att bo i just ditt område.

Hyresgäst­föreningen ger dig möjligheten att förbättra eller utveckla det du brinner för. Allt ifrån något intresse du och dina grannar vill driva i bostadsområde till att aktivt påverka hyran i ditt kvarter. Det finns många olika sätt att engagera sig hos oss. Vilket som passar bäst, beror på dig och vad du vill göra.

Titta gärna i vår Tipskatalog här på sidan för inspiration. Vi har även länkat här på sidan till olika förtroendeuppdrag, där du kan se filmer om vad de uppdragen innebär. Kanske hittar du vad som passar dig bäst där.

Vi vill stötta dig och ge dig möjligheten att driva de frågor som du tycker är viktiga.

Jag är intresserad! Hur gör jag nu?

Vad roligt, vi vill gärna ha kontakt med dig. Skicka ett meddelande med dina tankar och frågor till intresseradmedlemmitt@hyresgastforeningen.se så hör vi av oss till dig.

Emmeli Wulfstrand Strateg

Emmeli Wulfstrand