Kurser och lärande

Kurser och Lärande

Välkommen till vår samlingssida för medlemmar och förtroendevalda i Dalarna, Värmland, Sörmland, Örebro län, Uppsala län, Gävleborgs län, Västmanlands län och Norrtälje kommun. Här samlar vi information som rör kurser och lärande i Hyresgäst­föreningen.

Kursprogram

Vi erbjuder både fysiska och digitala kurser och vår verksamhet är gratis för medlemmar. Vid fysiska heldagskurser bjuder vi även på fika och lunch. Du som är förtroendevald får ersättning för resor till och från våra kurser och om du behöver ta ledigt från jobbet ersätter vi dig för lönebortfallet.

Har du frågor, funderingar eller önskemål i ämnet är du alltid välkommen att kontakta vår bildningsstrateg Pernilla Forsberg på pernilla.forsberg@hyresgastforeningen.se eller ring henne på 010 – 459 15 36.

Aktuella kurser för dig som bor i Gävleborgs län, Uppsala län, Västmanlands län och Norrtälje kommun finns i vår Aktivitetskalender i högerspalten - Klicka här:

Aktuella kurser för dig som bor i Dalarna, Värmland, Sörmland och Örebro län, finns i vår Aktivitetskalender i högerspalten - Klicka här:

Lärkan

Utöver vårt kursprogram finns även vår lärplattform LÄRKAN för medlemmar och förtroendevalda. Här hittar du e-learnings, filmade föreläsningar och annat intressant som du kan ta del av när det passar dig. Information om LÄRKAN och om hur du loggar in hittar du här!

Styrdokument

• Hyresgäst­föreningens bildningsstrategi hittar du här!