collage från fyra städer i regionen
.
collage från fyra städer i regionen

Nu är det dags för årsmöte!

Som vanligt har Hyresgäst­föreningen årsmöte i mars. På grund av pandemin som härjar i samhället blir det i delvis nya former i år. Vi bjuder in till digitalt möte i år - eftersom vi inte kan träffas.

Fyra föreningar i regionen
.
Fyra föreningar i regionen

I regionen har vi fyra föreningar. För att se informationen om ditt årsmöte, klicka här:

När du anmält dig till årsmötet kommer vi att skicka en länk med e-post till dig. För att gå med på årsmötet klickar du på länken.

Om du använder en dator kan du klicka direkt på länken för att komma med på mötet.

Om du använder smartphone eller läsplatta behöver du först ladda ner appen "Teams". När du installerat den kan du klicka på länken du fått med din e-post.

Det blir annorlunda i år

Ja, det blir ett digitalt årsmöte i år. Pandemin styr över föreningssverige, vilket ställer till det, på många sätt, för oss. Du välkomnas till årsmöte i din förening, och då är du med via din dator eller telefon. Det är inte lika bra som att träffas, men vi ska göra ett bra årsmöte!

I år deltar du i årsmötet via dator eller telefon. Vi jobbar hårt för att alla ska kunna vara med - och det kanske öppnar möjligheter för fler också? I år behöver du inte resa till årsmötet, du behöver inte fixa barnvakt, du behöver inte vara orolig att bli smittad. Du är med i årsmötet hemifrån!

När du anmäler dig till årsmötet får du lämna några uppgifter som hjälper oss att hjälpa dig vara med. Sen kommer vi att stötta dig så att du kan vara med och påverka som vanligt på årsmötet i din hyresgäst­förening.

Om du inte kan ansluta dig via dator eller smartphone kommer du att kunna ringa in till årsmötet. När du anmäler dig till mötet får du chansen att tala om det i så fall.