En bok med läsglasögon på en säng
Kari Shea/Unsplash

Akelius

Hyr du din bostad av Akelius? Då är du varmt välkommen att bli medlem i en av Sveriges största folkrörelser – Hyresgästföreningen. Vi finns vid din sida när du behöver oss och kan stötta dig i boendefrågor som rör hyresrätt. Tillsammans kämpar vi för alla människors rätt till trygga boenden med schyssta hyresvillkor.

Akelius – kort historik

Akelius är ett bostadsbolag som har satsat på bra bostäder i storstäder såsom New York, Paris, London och Stockholm. Deras vision är att ha bostäder så nära stadens centrum som möjligt och skapa ett bättre boende i växande storstäder. Hos Akelius bor du i ett tryggt boende med hög standard då lägenheterna uppdateras för varje gång de blir lediga. Här kan du bo bra med stadskärnan runt hörnet.

Så kan du som bor hos Akelius bli medlem

Som hyresgäst hos Akelius ska du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Dukan du vara med och påverka både ditt och dina grannars boende och skapa gemenskap i ditt bostadsområde. Dessutom bidrar du till att stötta flera av våra grannsamverkanprojekt såsom nattvandring.

Bli medlem i Hyresgästföreningen idag och upptäck våra förmånliga erbjudanden. Hos oss kan du få hjälp vid hyresförhandlingar, få hyresjuridisk rådgivning och vi kan företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Dessutom får du vår omtyckta tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året.

Vill du veta mer om Hyresgästföreningen och hur vi jobbar kan du kontakta oss på telefon eller vi mejl. Vi svarar gärna på dina frågor!