Eskilstuna
Unsplash

Eskilstuna bostadskö

I Eskilstuna kan du ställa dig i bostadskö antingen genom det kommunala fastighetsbolaget Eskilstuna kommunfastigheter AB, K-fast, eller via de privata fastighetsbolagens egna köer. Gemensam bostadskö för både privata och allmännyttiga hyresvärdar i kommunen saknas.

För att ställa dig i bostadskön hos det kommunala fastighetsbolaget K-fast behöver du registrera dig på bolagets hemsida. Det är kostnadsfritt att stå i kön och du kan registrera dig från den dagen du fyllt 16 år och söka lägenhet från den dagen du fyllt 18 år. För att behålla din plats i kön måste du logga in minst en gång var sjätte månad.

Ställ dig i bostadskö hos K-fast

För att söka bostad hos en privat hyresvärd i Eskilstuna behöver du ställa dig i respektive bolags egen kö. Sök upp kontaktuppgifterna till samtliga privata hyresvärdar och fastighetsägare i Eskilstuna via länken nedan.

Sök lägenhet hos privata hyresvärdar i Eskilstuna

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgästföreningen

Observera att Hyresgästföreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgästföreningen.

Bli medlem när du hittat hem

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgästföreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag!