Förhandlingsdelegation

Uppdrag förhandling, grund

Ett av de viktigaste uppdragen Hyresgäst­föreningen har, är att förhandla hyror, i bara region Sydost förhandlar vi hyran och hyresvillkor för 51 kommuner och för fler än 220 000 lägenheter. Ditt jobb som förhandlingsdelegat är, tillsammans med Hyresgäst­föreningens förhandlare, det viktigaste skyddet mot orimliga hyreshöjningar.

Kollektiv.
Mostphotos

En kurs för dig som är förtroendevald med uppdrag som förhandlingsdelegat eller förhandlingsansvarig i en styrelse.

Den här kursen ger dig grundläggande kunskaper om vad som styr förhandlingsarbetet inom Hyresgäst­föreningen. Det här är en bra start för dig som är ny i ditt uppdrag och något alla förhandlings­delegater ska ha genomfört.

Vad du kan förvänta dig
Vi går grundläggande igenom hur en förhandlingsdelegation fungerar, vilka uppgifter och roller som ingår och vad som styr ert arbete i form av lagar, regler och värderingar. Du får helt enkelt verktygen du behöver och kunskap om hur en förhandling går till. Dessutom går vi in på processen och olika förhandlingsstrategier.

Kursen genomförs av personal och förtroendevalda från Hyresgäst­föreningen.

Anmäl dig nu
Kursen är främst för nya förhandlings­delegater. Om du genomfört kursen tidigare och vill göra det igen, vänligen kontakta oss via e-post så kan vi skriva upp dig på en väntelista. Kontakta oss här

I år har du möjlighet att välja, vad passar dig bäst: digital eller fysisk kurs? Det är begränsat antal platser och därav först till kvarn. För dig som anmäler dig till kursen i Alvesta kan det vara bra att veta att regionen betalar för förlorad arbetsförtjänst, mot uppvisande av arbetsgivarintyg. När du anmält dig och fått en bekräftelse på ditt deltagande är det dags att boka resa om det behövs. Så bokar du din resa

Välj vilket tillfälle som passar dig bäst:

Innan kursen bör du förbereda dig genom Lärkans utbildningar:

• Välkommen till Hyresgäst­föreningen
  • Nyfiken på hyres­förhandlingar