Förhandlingsdelegation

Övriga kurser

Dessa kurser erbjuder vi dig som är förtroendevald i Hyresgäst­föreningen region Sydost löpande under året eller vid specifika tillfällen. Hur anmälan görs beror på vilken kurs det handlar om.

Till vissa kurser får du en inbjudan/blir kallad, medan andra kurser finns öppna för anmälan via webben. Kommande kurser hittar du här

Revisorträff

En gång om året kallas du som är förtroendevald som revisor till en revisorträff. Det är en intern kurs som genomförs av personal på Hyresgäst­föreningen.

Att vara stämmoombud

Blir du vald till stämmoombud kommer du att kallas till en förberedande kurs. Det är en intern kurs som genomförs av personal på Hyresgäst­föreningen. Vi går igenom vad det innebär att vara stämmoombud och vad du kan förvänta dig på förbundsstämman.

Att vara förhandlingsdelegat steg 1, 2 och 3

Så snart du blir vald till förhandlingsdelegat kommer du att erbjudas utbildning. Kursen genomförs internt av personal och/eller förtroendevalda på Hyresgäst­föreningen. Här får du lära dig mer om förhandlingsuppdraget, hur en förhandling går till och vad det kan finnas för förväntningar på dig som förhandlingsdelegat.

Kursen är uppdelad i flera steg där du börjar med steg 1 och 2 för att senare genomföra det fördjupade steg 3.

Fler kurser:

• Bostadspolitik
  • Hyresnämndledamöter
  • Mediaträning
  • Rättigheter och skyldigheter

Hyresgäst­föreningen

Vill du veta mer eller göra en bokningsförfrågan?

Kontakta oss!

Skicka e-post