study group
Unsplash

Regionala utbildningar Norrland

Här hittar du aktuella utbildningar i region Norrland.

Introduktionsdagar Region Norrland

Välkommen till Umeå 6–7 maj!

Introduktionsdagarna riktar sig i första hand till dig som är ny aktiv medlem eller förtroendevalda alternativt tillhör en valberedning i region Norrland. Andra aktiva medlemmar/förtroendevalda är också välkomna att anmäla sig men om alla platser fylls kommer de som är nya få plats i första hand.

Vi möts för två inspirerande och kunskapsfyllda dagar, där vi lär av varandra och får möjlighet att träffa fler som är nya med uppdrag i Hyresgäst­föreningen Region Norrland. På programmet står bland annat diskussioner om värdegrunden, praktisk information kring kommunikation, stöd från tjänstemannaorganisationen med mera samt grupparbeten kring våra kärnfrågor; Medlemsutveckling, Att skapa nytt engagemang och Nya arbetssätt.

Delar av valberedningens utbildning kommer att vara separat där ni går igenom den nya valberedningsstrategin och hur man som valberedning kan jobba utifrån den.

Praktisk information:

Region Norrland står för alla kostnader kring resor, logi och mat under helgen.

Lördag 6/5 börjar vi klockan 10:00 och programmet pågår till cirka 17:00, därefter gemensam middag.

Söndag 7/5 börjar vi klockan 08:00 och programmet avslutas med gemensam lunch cirka kl. 12:00, därefter hemresa.

Du som behöver avresa före 07:00 för att komma i tid till programmets start på lördagen får enligt resepolicyn anlända redan på fredagen om du så önskar.

Anmälan:

Du anmäler dig via vårt webformulär, klicka här. Har du inte möjlighet att använda internet kan du ringa Carro på 010-459 18 26 (vardagar 8:00-16:00) för att göra din anmälan.

I anmälan anger du om du anländer fredag eller lördag samt eventuell specialkost.

Som standard bokar vi enkelrum till samtliga deltagare. Behöver du tillgänglighetsanpassat rum måste du ange detta vid anmälan. Om du har med dig sällskap kan vi boka ett dubbelrum, du står då själv för mellanskillnaden till ett dubbelrum, detta betalas på hotellet vid incheckning. Om du vill dela rum med en annan kursdeltagare står vi såklart för hela kostnaden för rummet.

Anmäl dig här, senast den 27 april – det är något begränsat antal platser och dessa fördelas rättvist mellan föreningsområdena om fler anmäler sig än vad det finns utrymme för i konferenslokalerna.

Du får mer information i samband med att du får din plats bekräftad.