En kvinna skriver ett brev i en av Hyresgäst­föreningens lokaler.

Så skriver du en debatt eller insändare

Vill du som förtroendevald argumentera för en åsikt i Hyresgäst­föreningens namn eller visa hur verkligheten ser ut för enskilda individer? På den här sidan finns stödmanualer och generella tips hur du går tillväga när du vill skriva en debattartikel eller insändare.

Skriva debattartikel

Vill du som förtroendevald argumentera för en åsikt i Hyresgäst­föreningens namn? Då har du en bra början för att kunna skriva en debattartikel. Genom debattartiklar har vi möjlighet att på lokal nivå påverka politiken, vad brinner du för?

På vår youtubekanal finns nu två utbildningsfilmer, ta gärna en titt på dem nedan så får du en lättare start.

Youtubefilm, Hur skriver jag en debattartikel del 1

Youtubefilm, Hur skriver jag en debattartikel del 2

Skriva en insändare

Vill du visa hur verkligheten ser ut för enskilda individer? Då är insändare ett bra sätt att nå ut på. Insändarsidorna är dessutom ofta bland de mest lästa sidorna i en tidning och når en bredare grupp än debattartiklar.

Vid frågor, kontakta gärna oss: press.norraskane@hyresgastforeningen.se