hyresgäst­föreningen och sveriges allmännytta
Sveriges Allmännytta

Ny klimatutbildning för medlemmar

Nu finns en interaktiv webbkurs i ett grönt och klimatsmart boende, för dig som är medlem i Hyresgäst­föreningen. På bara ca 20 minuter får du kunskap, inspiration och smarta tips om hur du kan bidra till klimatomställningen i ditt boende.

händer håller grön planta
iStock

Ett klimatsamarbete med Sveriges Allmännytta

I utbildningen ”Ett grönt och klimatsmart boende” fokuserar vi på den ekologiska hållbarheten och tittar närmare på vad du som hyresgäst kan göra för att bidra för att minska ditt och dina grannar klimatavtryck.

På ca 20 min får du få lösa olika uppgifter, reflektera och svara på olika frågor om hur hållbart du lever idag. Utbildningen är framtagen av Hyresgäst­föreningen i samarbete med Sveriges Allmännytta.

Du är viktig i klimatarbetet!

Som hyresgäst är du mycket viktig i det gemensamma miljöarbetet i och kring din bostad. Vi vill också att du som är hyresgäst ska känna dig trygg med att din hyresvärd erbjuder bra och hållbara bostäder som bidrar till din och dina grannars livskvalitet. Här kan du läsa mer om Hyresgäst­föreningens miljöarbete