Goda Grannar
Hyresgästföreningen

Efterlysning: Goda grannar

Hyresgästföreningen ställer om för fler Goda Grannar med anledning av coronapandemin. Under året som gått så har vi sett att Hyresgästföreningen har stora möjligheter att organisera medborgare som vill hjälpa till i den pågående corona-krisen. Därför ställer vi om för att mobilisera lokala hjälpinsatser till de riskgrupper som i dagsläget inte kan leva sina liv som vanligt.

I stunder när svårigheterna är många måste vi hjälpas åt. Hyresgästföreningen kommer därför att förstärka vår organisation för att finnas där för behövande i Skånes, Stockholms, Västra Götalands och Östergötlands län, med anledning av Folkhälsomyndighetens skärpta restriktioner. Organisationen vill återigen aktivera vårt projekt Goda Grannar där allmänheten kan gå samman för att hjälpa någon i nöd under coronapandemin.

Vi har redan engagerat tusentals som vill vara med som volontärer, och det finns många som behöver den där extra hjälpen för att få vardagspusslet att gå ihop.  Det kan vara allt från att handla matvaror, gå ut med hunden, slänga sopor, hämta paket och viktiga mediciner, eller bara fråga hur någon mår.

Vill du vara med i vårt nätverk av goda grannar, eller behöver du hjälp av en granne? Anmäl dig då på godagrannar.nu

tipsa oss på tv.godagrannar.nu