Engagera dig och hjälp dina grannar
Hyresgästföreningen

Efterlysning: Goda grannar

I stunder av kris måste vi hjälpa varandra. Hyresgästföreningen har 538 000 medlemmar i Sverige. Det ger oss stora möjligheter att organisera medborgare som vill hjälpa till i den pågående corona-krisen. Därför ställer vi nu om hela vår organisation för att mobilisera lokala hjälpinsatser till de riskgrupper som i dagsläget inte kan leva sina liv som vanligt.

I stunder av kris måste vi hjälpa varandra. Hyresgästföreningen har 538 000 medlemmar i Sverige. Det ger oss stora möjligheter att organisera medborgare som vill hjälpa varandra under coronapandemin!

Därför ringer vi nu till våra medlemmar och frågar om de vill vara med och hjälpa till, eller om de behöver hjälp på något sätt. På så sätt kopplar vi ihop människor så att vi klarar av denna krisen tillsammans. Det är så vi är Goda Grannar!

Vi har redan engagerat tusentals som vill vara med som volontärer, och det finns många som behöver den där extra hjälpen för att få vardagspusslet att gå ihop.  Det kan vara allt från att handla matvaror, gå ut med hunden, slänga sopor, hämta paket och viktiga mediciner, eller bara fråga hur någon mår.

Vill du vara med i vårt nätverk av goda grannar, eller behöver du hjälp av en granne? Anmäl dig då på godagrannar.nu

tipsa oss på tv.godagrannar.nu