kvinna ligger på matta

Lediga jobb

Vill du arbeta för alla människors rätt till ett bra hem i en av Sveriges största folkrörelser? Längtar du dessutom efter att få jobba med drivna och engagerade kollegor på en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter? Då tycker vi att du ska söka jobb hos oss på Hyresgäst­föreningen!

Välkommen att jobba för Hyresgäst­föreningen! Vi är en medlemsorganisation för hyresgäster och en av Sveriges största folkrörelser.

Sök våra lediga tjänster

Vad gör Hyresgäst­föreningen?

Hyresgäst­föreningen kämpar för alla människors rätt till ett bra hem. Konkret innebär det att vi förhandlar hyror för cirka 3 miljoner hyresgäster och erbjuder rådgivning och stöd till våra medlemmar.

Vår verksamhet bygger till stor del på frivilliga insatser från en halv miljon medlemmar som på lokal, regional och nationell nivå, även digitalt arbetar med att sprida kunskap och skapa trygghet och gemenskap i våra bostadsområden, ofta i samarbete med andra samhällsaktörer.

Vi finns där som ett konsumentskydd för hyresgästen men också som blåslampa på våra politiker att lösa de bostadsutmaningar som samhället står inför, exempelvis bostadsbrist, segregation och att minska våra bostäders klimatavtryck.

Vad är viktigt för oss?

Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor.

Vilka arbetar hos oss?

Hyresgäst­föreningen finns i hela Sverige och har cirka 850 medarbetare fördelade i nio regioner och ett riksförbund. Hos oss arbetar jurister, förhandlare, medlemsrekryterare, politiskt sakkunniga, kommunikatörer, experter på lokalt utvecklingsarbete och medlemsservice, och givetvis alla stödfunktioner som en organisation av vår storlek behöver.

Vi har spetskompetens inom bostadsfrågor och generalister med bred kunskap om organisations- och samhällsfrågor. Hyresgäst­föreningen är partipolitiskt oberoende. Det som förenar oss är ett engagemang för vår vision om ett boende där människor och samhälle utvecklas.

Är du nyfiken på hur det är att arbeta hos oss? Klicka runt på vår webb för att lära känna oss lite mer och titta gärna på filmerna nedan och få en inblick i vår vardag.

Hur är det att arbeta hos Hyresgäst­föreningen?

Se filmerna där våra medarbetare berättar om sitt arbete.