glada personer har möte

Folkrörelsetimmen - för dig som är förtroendevald

Välkommen på öppet hus på Teams för dig som är förtroendevald i region Västra Sverige.

En gång i månaden har vi öppet hus på Teams. Där kan du som förtroendevald i lokal hyresgäst­förening, förening eller är husombud delta när du känner för det. Du kommer att träffa olika folkrörelseutvecklare och varje gång är det ett nytt tema som passar in i föreningens eller lokala hyresgäst­föreningens årshjul. Det finns tid att ställa frågor och dela med dig av erfarenheter du har från ditt förtroendemannauppdrag.

• 2:a tisdagen i månaden
  • 30 minuter temapresentation från folkrörelseutvecklare
  • 30 minuter frågestund och delande av erfarenheter
Kvinna vid dator.
Hyresgästföreingen

Nästa digitala träff är:

Tisdag den 14 maj klockan 18.00-19.00

Tema: Hur arbetar vi bäst som styrelse?

Länk till mötet kommer att finnas här när mötet närmar sig.

Om du redan innan Folkrörelsetimmen vet att du har någon fråga som du vill ställa så får du gärna skicka in frågan i förväg. Då har vi en bättre chans att ge dig svar på din fråga.

Om du vill skicka in en fråga till mötet, eller behöver stöd i att komma igång med att använda teams, kontaktar du oss på v-sverige.fortroendevald@hyresgastforeningen.se Ange "Folkrörelsetimmen" i ämnesraden.

två små pojkar äter popcorn

Intresseanmälan Folkrörelsetimmen

Du kan anmäla ditt intresse att vara med på Folkrörelsetimmen. Då får du en påminnelse med teamslänk några dagar innan träffen. Annars är det bara att klicka dig in här innan mötet för en uppdaterad teamslänk.