Hyresgästföreningen ute i regionen

En vecka full med aktiviteter

Visste du att Hyresgäst­föreningen sysslar med många olika frågor? Vi jobbar bland annat mycket ute i bostadsområden runt om i hela landet. Vi ser till att du kan vara med och påverka i ditt bostadsområde, att du får komma till tals vid en ombyggnad och att du får möjligheten att vara med i aktiviteter, för att nämna några exempel. För att kunna träffa så många olika hyresgäster som möjligt har vi kampanjveckor när alla ordnar aktiviteter av olika slag. Den här gången blev det en rad olika aktiviteter i vår region. Vi ordnade tipspromenader, popcornträffar, korvgrillning och mycket mer.

I Oskarshamn och Högsby fick vi tag på en popcornmaskin och passade på att ha popcornträffar i bostadsområdena. Popcorn fungerar perfekt både till biosalongen och när man vill prata om sitt bostadsområde! Med vår hjälp kan du påverka hur just ditt bostadsområde blir.

Popcornträff

I Asasrum i Karlskrona bjöd vi in till en områdesdag med tipspromenad och fika. Vi passade så klart också på att fråga hyresgästerna vad de tycker om sitt bostadsområde.

Asarum
Pride i Växjö

På pride-festivalen i Växjö deltog Hyresgäst­föreningen. Vi tycker helt enkelt att det finns rum för alla! Nu måste vi bara alla hjälpas åt att påverka politikerna så att de ser till att bygga bostäder åt alla också.

Bomöte i Forsheda

I Forsheda i Värnamo ska man göra ett stambyte, vilket alltid kan skapa oro. Vi tog tillfället i akt och ordnade ett bomöte tillsammans med hyresvärden, för att alla hyresgäster skulle kunna ställa sina frågor. Visste du om att våra förhandlare inte bara förhandlar om din hyra? De jobbar hela året med olika frågor som stambyten, ombyggnad och mycket mer.

Gårdsträff i Motala

I Motala bjöd vi in till gårdsträff och 100-årsfirande. Hyresgäst­föreningen fyller hela 100 år i år. Så länge har vi kämpat för hyresgästerna. Det tänker vi så klart fortsätta med, både kämpandet och firandet av våra 100 år!

Aktiviteter i Eksjö

I Eksjö var det flera aktiviteter. Vi ordnade en städdag för att bostadsområdet skulle bli fint för alla. Vi fixade också med tipspromenad och tårta för att fira att Hyresgäst­föreningen fyller 100 år.

Bomöte i Värnamo

I Värnamo bjöd vi in till bomöte med tårta och 100-årsfirande.

Aktiviteter i Linköping

I Linköping stod vi i flera olika bostadsområden för att höra vad stadens hyresgäster tycker. Du vet väl om att vi kan hjälpa dig att påverka om du vill ändra något i ditt bostadsområde?