Hur hittar man en lägenhet?

Vadå projekt vita fläckar? – Nu kör vi namntävling

Låter ”projekt vita fläckar” inte så roligt? Det tycker inte vi heller! Nu behöver vi din hjälp för att komma på ett bättre namn, ta chansen och var med och tävla!

Rättigheter och skyldigheter

I region Sydost drar vi i gång ett nytt och spännande projekt där vi jobbar mer med våra ”vita fläckar”. Vi ska bli fler och vi ska finnas där vi behövs som mest. 12 av våra 32 föreningsområden är i dag så kallade ”vita fläckar” och har ingen föreningsstyrelse.

I de här områdena finns det både förre medlemmar, engagerade och förhandlingsordningar. Dessutom är kunskapsnivån om politiska beslut som påverkar hyresgästerna lägre. Vi behövs med andra ord! Men, namnet ”vita fläckar” på projektet tycker inte vi speglar regionens satsning tillräckligt.

Med projektet vill vi:

1. Bilda minst 9 nya föreningsstyrelser
  2. Öka boendeintegrationen genom att jobba med fokus på ”hela staden”
  3. Se till att vi har bra metoder för att fortsätta jobbet med inkludering och på så sätt bidra till en positiv samhällsutveckling

Du kanske redan har kommit på det perfekta namnet på vårt nya projekt, eller så får du en snilleblixt senare. Ända fram till den 15 maj är det fritt fram att skicka in så många förslag du eller din styrelse kan komma på. Så klart utlovas ett pris till det vinnande bidraget.