Arbeta för större inflytande för hyresgäster
Mostphotos

Boinflytande för dig som boende hos Vätterhem

Hur får du inflytande i ditt bostadsområde? Det är du som är experten på vad som behöver förändras eller utvecklas där just du bor. Eller vill du helt enkelt ordna en aktivitet som riktar sig till grannar i ditt bostadsområde som en loppis, sportturnering för barn eller något helt annat?

Nej till marknadshyra

Du som bor hos Vätterhem.
Hyresgäst­föreningen vill stötta dig som har idéer för aktiviteter som på något sätt bidrar till att öka gemenskap och trygghet i ditt bostadsområde.

Så här kan det se ut. Följ länken här

Hitta även lokal och kontaktpersoner i ditt bostadsområde. Mer information hittar du här

Hyresgästfonden - Förverkliga dina idéer.
Genom Hyresgästfonden kan du och dina grannar ansöka om pengar för er idé.

Vad är Hyresgästfonden och hur gör jag för att ansöka om medel? För att få reda på mer om bakgrund, ansökningsformulär samt redovisningsmall gå till blocket nedan "Hyresgästfonden"

Hyresgäst­föreningen

Boinflytande Vätterhem