Kampanjåret region Sydost

Kampanjåret 2024: håll koll på datumen!

När gör vi vad? Här är datumen att hålla koll på.

Vecka 6-7:

• En första information till personal och förtroendevalda
  • Lansering av webbsidan ”Kampanjveckor i region Sydost: vi gör det tillsammans!”

Vecka 8:

• Kampanjledarna presenterar upplägget för kampanjveckorna på föreningsdialogerna tillsammans med Marie Hellquist och Bo Karlsson från arbetsgruppen.

Vecka 8-14:

• Dags att planera kampanjvecka 21. Gäller föreningar och lokala hyresgäst­föreningar, gärna tillsammans och med stöd från boendeenheten. Planeringen sker gärna genom planeringsmodellen som kampanjgruppen tagit fram.

Vecka 15:

• Deadline! Nu är det dags att skicka in planeringen för vecka 21 till kampanjgruppen.

Vecka 19-20:

• Förberedande aktiviteter, vi marknadsför våra huvudaktiviteter, bjuder in och förbereder oss internt.

Vecka 21:

• Kampanjveckan är här! Vi fokuserar på gemenskap, värva och engagera medlemmar.

Vecka 22-23:

• Efterföljande aktiviteter där vi fångar upp engagemanget vi träffade på under kampanjveckan. Ni utvärderar också era aktiviteter och skickar in till kampanjgruppen.

Vecka 24:

• Kampanjgruppen samlar in era utvärderingar och sammanställer statistiken.

Vecka 33:

• Uppstart av kampanjvecka 41. Informationsflöde till förtroendevalda och personal om att det är dags att börja planera igen.

Vecka 34:

Vecka 34-38:

• Dags att planera kampanjvecka 41. Gäller föreningar och lokala hyresgäst­föreningar, gärna tillsammans och med stöd från boendeenheten. Planeringen sker gärna genom planeringsmodellen som kampanjgruppen tagit fram.

Vecka 35:

• Deadline! Nu är det dags att skicka in planeringen för vecka 41 till kampanjgruppen.

Vecka 39-40:

Vecka 41:

Vecka 42-43:

Vecka 44-49:

• Kampanjgruppen samlar in era utvärderingar och sammanställer statistiken.