Goda exempel
Hyresgäst­föreningen

Så har medlemmar fått hjälp

Visste du att medlemmar i Hyresgäst­föreningen region Sydost årligen sparar miljonbelopp? I många fall räcker det med att bara få information om sina rättigheter för att själv ta dialogen med hyresvärden och i andra fall kan vår rådgivning hjälpa till med att sänka en faktura eller förhandla fram en hyresnedsättning på grund av en brist i lägenheten.

Här kan du hitta goda exempel på medlemmar som fått hjälp av jurister och ärendehandläggare i Hyresgäst­föreningen region Sydost.

Goda exempel
Hyresgäst­föreningen

Hyresvärden vill behålla pengarna – Martin tvingas gå till domstol efter oljeläckan

Hyresvärden vägrar betala tillbaka depositionen på 18 000 kronor. Martin Hultén anklagas för att orsakat skador i lägenheten och en oljeläcka.

Nu har en domstol gett honom rätt att få tillbaka pengarna, men Martin beskriver månaderna som gått som en ”emotionell berg- och dalbana”. Så fick Martin pengarna tillbaka

Så fick Signe sin varmluftsugn

Signe älskar att baka. När hon fick möjlighet att flytta till en nyrenoverad lägenhet så var hon därför noggrann med att försäkra sig om att det skulle finnas en varmluftsugn i lägenheten.

Väl inflyttad kunde hon till sin besvikelse konstatera att det inte fanns någon varmluftsugn, trots löftena. Så fick Signe rätt ugn