Kvinnor krokar arm 8 mars

Kroka arm för kvinnors trygghet

Tillsammans med 50 andra föreningar, organisationer, företag och nätverk krokar vi arm på Internationella kvinnodagen den 8 mars.

Trygghet har alltid varit en av våra viktigaste frågor. Inte minst i år, inför valet, är det en fråga vi driver. Vi kan inte acceptera att kvinnor är otrygga i sitt eget hem. Alla ska känna sig trygga! Både hemma och i sitt bostadsområde. Det är en förutsättning för ett bra samhälle.

Kom ihåg att det är 100 år sedan kvinnor fick rösträtt och att det är val i höst, men framför allt – glöm inte att gå och rösta den 11 september!

Kroka arm du också vid bland annat Tensta konsthall, Humlegården, Hallonbergen centrum eller tillsammans med din lokala hyresgäst­förening och grannarna där du bor.

Vi hoppas att många kvinnor blir medlemmar och aktiva i Hyresgäst­föreningen. Tillsammans ska vi arbeta för trygga hem och bostadsområden.

Kvinnor krokar arm på Internationella kvinnodagen den 8 mars!

Läs mer om arrangemangen på olika platser i Stockholm