Frukost

#hyreslycka – Vinnaren utsedd i fototävlingen

Nu är tävlingen avgjord och vinnaren är Anna-Maria från Skogås. På den internationella hyresgästdagen, måndagen den 3 oktober, startade Hyresgäst­föreningen region Stockholm fototävlingen #hyreslycka. Alla medlemmar, lokala hyresgäst­föreningar och hyresgäst­föreningar inbjöds att delta i tävlingen. Den 3 april avslutades den här tävlingsomgången.

Grannar planterar tillsammans
Foto: Anna-Maria från Skogås
Anna-Maria från Skogås är vinnare av fototävlingen Hyreslycka

Grattis Anna-Maria från Skogås, vinnare av Hyresgäst­föreningen
region Stockholms fototävling Hyreslycka. Med bilden vill hon berätta om gemenskapen i hennes bostadsområde:
- Grannarna Frideborg, Boel och mina barn möts vid våra gemensamma odlingslådor.

Barnen har adopterat damerna och kallar dom farmor och mormor. Frideborg och Boel har antagit rollen och följer nu med på både skolavslutning, ridning och dansuppvisning.
- Det är ett underbart generationsutbyte och våra grannar är nu en
del av vår familj, säger Anna-Maria.

Länk till vinnarbilden

Priser i fototävlingen Hyreslycka:

1:a pris är ett presentkort på 500 kr- Anna-Maria i Skogås
2:a pris är ett presentkort på 300 kr- Jakob i Hägersten
Tre medlemmar får varsitt pris som är två biobiljetter- Ricky i Skärholmen, Gunilla i Stockholm och lokala hyresgäst­föreningen Understen i Kärrtorp.

Så här gick tävlingen till:

Vi är många som tycker att hyresrätt är det bästa sättet att bo. Ändå är det oftast bostadsrätten och villor som lyfts fram som boendet man strävar efter. Men alla har inte intresse av eller möjlighet att äga sitt boende. Att bo i hyresrätt kräver inte kapital, leder inte till skulder och kan anpassas efter den livssituation man befinner sig i.

Nu är det dags att vi tillsammans talar om lyckan att få bo i hyresrätt och glädjen över platsen som vi lever på. Vi gör det genom att berätta med bilder.

På den internationella hyresgästdagen, måndagen den 3 oktober, startar Hyresgäst­föreningen region Stockholm fototävlingen #hyreslycka. Alla medlemmar, lokala hyresgäst­föreningar och hyresgäst­föreningar inbjuds att delta i tävlingen.

Tävlingen pågick i sex månader, från den 3 oktober till den 3 april.

Har du frågor så hör gärna av dig till hyreslycka@hyresgastforeningen.se

Hyreslycka2:apris
Foto: Jakob i Hägersten