VM i trädhus
URBIO

Bostadspolitik

I oktober 2020 lanserades Stockholms stads bostadspolitiska program tillsammans med VM i trädhus

Den bostadspolitiska gruppen för Stockholms stads 10 föreningar satte under 2020 ihop ett program för en bättre stad och med förslag till bättre bostadsplanering. Vi representerar tillsammans både innerstad och förort och har identifierat stadens olika utmaningar. 10 avsnitt där alla avslutas med förslag till lösningar.

Programmet lanserades 2 oktober på fem platser i staden i samband med ett utomhusevent (VM i trädhusbygge). Pandemin satte stopp för våra planer på diskussionskvällar och studiecirklar om bostadspolitik. Programmet är levande och kommer att revideras  över tid efter diskussioner med medlemmar och andra förtroendevalda.

Nu arbetas det på ett bostadspolitiskt program för hela regionen. Det kommer inte oväntat att fokusera på regional planering. Regionen består av 26 föreningar, från norr till söder.

Ladda ner hela programmet

Ladda ner den korta versionen