utbildningar medlem

Kurser för alla medlemmar

Här hittar du utbildningar som vänder sig till alla som är medlemmar i Hyresgäst­föreningen samt för dig som är aktiv i någon arbetsgrupp. Vi erbjuder till exempel kurser inom bostadspolitik, rättigheter och skyldigheter som hyresgäst och engagemang.

Påverka ditt boende - boinflytande

Hur kan man arbeta med frågorna i bostadsområdet? Hur kan man påverka och förändra viktiga beslut? Vi tittar på kedjan av olika händelser som hör samman till exempel från bostadsmötet till bosamråde och tillbaka till bostadsmötet.

Måndag 13 november kl. 18-20

(Fysisk utbildning på Fersens väg 9 i Malmö)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Nedan hittar du inaktuella kurser.

Husombudsutbildning steg 1

En grundkurs för dig som vill engagera dig för ditt bostadsområde och brinner för att vara med och påverka. Under kvällen tar vi upp vilka sätt och metoder man kan använda sig av. Du som kan tänka dig att företräda dina grannar i frågor som rör bostadsområdet och samhället i stort, detta är den rätta kursen för dig!

Aktuella datum
Torsdag 14 september kl 18–20
(Fysisk utbildning på Fersens väg 9, Malmö)

Nyfiken på hyres­förhandlingar?

I den här utbildningen får du en introduktion till hur hyres­förhandlingar fungerar. Du får veta vilka lagar och regelverk som styr förhandlingsuppdraget, samt hur det går till vid en hyresförhandling.

Lördag 30 september kl. 9-10

(Utbildning på plats på Fersens väg 9 i Malmö)

Rättigheter och skyldigheter för hyresgäster

Vilka rättigheter och skyldigheter har man som hyresgäst? Vad kan man själv göra och hur gör man för att få hjälp av Hyresgäst­föreningen?

Aktuella datum
Lördag 30 september, kl 13.15–16
(Fysisk utbildning på Fersens väg 9, Malmö)