Miljömaxa ditt medlemskap
Steffi Pereira

Miljömaxa ditt medlemskap

Hyresgäst­föreningens regioner norra och södra Skåne bjuder in sina medlemmar till inspirerande föreläsningar på tema miljö under 2023. Välkommen du med!

Jenny "Surtanten" Neikell

Grönsaksfermentering med
Jenny "Surtanten" Neikell

Datum: tisdag 23 maj
Tid: 18:30–19:30
Plats: digitalt

Följ denna länk för att komma till anmälan senast söndag 21 maj.

Intresset för att odla sin egen mat har exploderat de senaste åren och allt fler vill nu lära sig att ta tillvara säsongens grönsaker genom fermentering. Under den här digitala föreläsningen möter vi Jenny "Surtanten" Neikell, författare till flera prisbelönta böcker om fermentering och konservering.

Jenny berättar om den fascinerande fermenteringsprocessen, olika tekniker för att fermentera grönsaker, varför det är så nyttigt och vad man kan äta det till. Hon visar också rent praktiskt hur det går till så du kan sätta igång direkt - varför inte med dina grannar?!

Med över 20 års erfarenhet av fermentering är Jenny en efterfrågad och uppskattad föreläsare som har förmågan att förklara det komplicerade på ett enkelt och inspirerande vis. Läs mer och följ Jenny i sociala medier:

www.surtantens.se
www.instagram.com/surtantens