bostadsområde malmö

Informationsmöte om arbetet mot marknadshyror i region södra Skåne

Vill du engagera dig i arbetet mot marknadshyror? Delta gärna på vår informationsträff – under mötet kommer du både få information om marknadshyror och hur de kan påverka hyresgäster i södra Skåne, såväl som inspiration från förtroendevalda!

Måndag 26 april, kl 18:30, håller region södra Skåne i ett digitalt informationsmöte om marknadshyror.

Efter en kort introduktion av vad marknadshyror är och vad utredningen "Fri hyressättning i nyproduktion" innebär kommer förtroendevalda att berätta om sina insatser mot marknadshyror, och vad du som medlem och förtroendevald kan göra för att påverka i arbetet mot marknadshyror.

Du anmäler dig till mötet här: https://link.webropol.com/ep/marknadshyrorapril

Länk till mötet kommer med din bekräftelse på mejlen. Om du har frågor om mötet, kontakta gärna Malin Hole, strateg med ansvar för bostadspolitiska frågor i region södra Skåne, på 010-459 23 46 eller malin.hole@hyresgastforeningen.se.