meeting mentor
Unsplash

Så kan du som medlem vara med och påverka

Hyresgäst­föreningen bjuder nu in till tre webbinarier (seminarier online) där medlemmar får veta hur de kan vara med och påverka dagens och morgondagens bostadsfrågor.

Vi tror på människors engagemang och att medlemmars engagemang är viktigt för Hyresgäst­föreningen som är en medlemsstyrd organisation.

Under webbinarierna kommer deltagaren att få information och inspiration om hur man kan engagera sig i Hyresgäst­föreningens olika verksamheter.

Det rör sig om tre fristående webbinarier som kommer att handla om förhandling, opinionsbildning och lokalt engagemang. Du deltar på de webbinarier som intresserar dig.

Vill du vara med och påverka dina och grannarnas boendevillkor och era hyror

Rätten till ett bra boende för en rimlig hyra – Var med och påverka debatten

Trygghet, trivsel och gemenskap – Engagera dig lokalt

Seminarierna kommer att spela in så det finns möjlighet att se dem i efterhand om du inte kan på utsatt tid eller delta under hela mötet.