Bild på ett hyreshus med Hyresgästföreningens logotyp över hela bilden
Birgitta Gustafsson

Hyresgäst­föreningen betyder mer för fler!

I bistra tider drar många in på onödiga kostnader, men medlemsavgiften till Hyresgäst­föreningen är inte en av dessa. Under senare delen av förra året och början av detta år ökar medlemsantalet hos Hyresgäst­föreningen markant.

Porträttbild på Kenneth Eklöf, chef för medlemsutveckling i region Norrland
Privat
Kenneth Eklöf, chef för medlemsutveckling i region Norrland

- När vi är ute i bostadsområdena och knackar dörr möter vi många hyresgäster som är oroliga över hur de ska klara sin vardag. Elpriser och andra kostnader i samhället ökar markant och när fastighetsägare nu kräver extremt höga hyreshöjningar är många rädd för att inte ha råd att bo. Jag är glad och stolt att så många vill vara med och väljer att stanna kvar hos oss i stället för att lämna föreningen i dessa tuffa tider. Ju fler medlemmar vi är, desto starkare blir vår röst, säger Kenneth Eklöf, chef för medlemsutveckling i region Norrland.

Som medlem i Hyresgäst­föreningen har du tillgång till en stark och kunnig organisation som arbetar för allas rätt till ett bra hem till en rimlig kostnad.

I ditt medlemskap ingår det: