Nicklas Emmoth och Kristina Bergman tillsammans med statsminister Magdalena Andersson på Noliamässan
Region Norrland

Häng med på våra aktiviteter i sociala medier

Just nu är det full aktivitet i våra sociala medier från våra pågående aktiviteter runt om i region Norrland. Gå gärna in och följ/gilla och dela Hyresgäst­föreningen Region Norrlands inlägg på Instagram och Facebook, där du just nu hittar lägesuppdateringar och bilder från Noliamässan och Hemresan.

Hemresan

Vår sommarturné genom region Norrland är nu inne i sluttampen, där Hemresan nu gör sitt sista stopp i Gällivare 8-10 augusti.

– Det har varit en rolig sommar med många givande, trevliga samtal och vi är tacksamma för alla som kommit och besökt oss, säger Jennifer Wänstedt som jobbat med Hemresan under sommaren.

Noliamässan ​​​​​​​

Ett gäng medarbetare och förtroendevalda från region Norrland befinner sig på Noliamässan i Piteå sedan i lördags fram till på onsdag. Under mässdagarna samtalar vi med besökare och politiker om hur vi tillsammans kan stoppa bo-orättvisan.

​​​​​​​– Under de första tre mässdagarna har vi hunnit med strax över 1000 valsamtal som rör våra valfrågor, berättar Kristina Bergman förtroendevald i regionen.

Nicklas Emmoth och Kristina Bergman från regionstyrelsen fick under söndagen äran att träffa statsminister Magdalena Andersson, som i sitt tal på Noliamässan bland annat nämnde vikten av investerings­stöd för att underlätta byggandet av hyresrätter till rimliga kostnader, så att människor har råd att bo.

Ett populärt inslag i montern har varit att ta ställning till våra valfrågor. Jurist och förhandlare har även funnits på plats vid vissa tidpunkter under mässdagarna för att kunna besvara på enskilda frågor.

Följ oss i våra sociala medier:

Facebook: https://www.facebook.com/hyresgastforeningennorrland

Instagram: https://www.instagram.com/hyresgastregionnorrland/