Lars Lundmark, Nils Lundgren och Ida Söderholm  samtalade med studenterna på plats. På bilden ställer de i ordning de bord de har sitt material på.
Birgitta Gustafsson
Lars Lundmark, Nils Lundgren och Ida Söderholm samtalade med studenterna på plats.

Hyresgäst­föreningen möter studenter i Skellefteå

Ett lyckat event för studenter genomfördes den 4 september i samband med att man på Campus Skellefteå genomförde ett välkomstevent för nya studenter. Hyresgäst­föreningen fanns på plats.

Studenterna Elliot och Daniel besökte Hyresgästföreningens bort när vi besökte Campus i Skellefteå
Elliot och Daniel kom förbi och tävlade i vårt Quiz

Det vackra vädret lockade ut ett flertal studenter mellan föreläsningarna till det event som anordnades i Campusparken i Skellefteå. Eventet är ett sätt att ge företag och föreningar på orten möjlighet att välkomna studenterna till Skellefteå och berätta om vad vi kan erbjuda.

Ett 50-tal studenter kom förbi Hyresgäst­föreningens bord under dagen och svarade på vårt Quiz och pratade bostadsfrågor. Två av besökarna var Elliot och Daniel. De tävlade i vårt Quiz, fick tröstpris och godis. De passade även på att ställa lite frågor kring sitt egna boende.

Vi fick även nöjet att stifta bekantskap med ett antal internationella studenter som påbörjat sina studier här i Skellefteå. De var nyfikna på vad vi var för organsiation och blev förvånade över vilka rättigheter man har som hyresgäst i Sverige.

Ordförande för Norra Västerbotten  Lars Lundmark  och styrelseledamot Nils Lundgren och folkrörelseutvecklare Ida Söderholm på plats på Camus i Skellefteå
Birgitta Gustafsson

På plats under dagen för att svara på besökarnas frågor var Lars Lundmark, ordförande i föreningen Norra Västerbotten, Nils Lundgren, styrelsen Norra Västerbotten, Ida Söderholm, folkrörelseutvecklare och bakom kameran Birgitta Gustafsson, kommunikatör.